meniu

Tuesday, November 26, 2019

Libertatea de a face alegeri bune aduce amintiri de neuitat

Știți deja că suntem mari amatori ai călătoriilor independente, în care libertatea este cuvântul de ordine - libertate în alegerea programului zilnic, în traseul ales și de multe ori în alegerea mijloacelor de transport cu care să ne deplasăm. În timp am ajuns la concluzia că una dintre metodele foarte la îndemână de a simți mai bine identitatea locala este prin "testarea" transportului local - așa vezi cum trăiesc localnicii, cum se desfășoară rutina lor zilnică, cum socializează, cum se comportă față de străini, față de autorități (controlorii, șoferii, etc), dar și față de ai lor.

Cu toate acestea, un scurt city break la Lisabona ne-a adus în fața unei experiențe noi, unice și inedite - închirierea unui autoturism și deplasarea cu aceasta în căutarea de amintiri călătorscopice. De ce această destinație? Pentru că visam de muuult să mă pierd prin labirinul de străduțe ale cartierului Alfama din Lisabona, dar am descoperit mult mai mult decât atât. Și ca să vă spun un secret ... am adoptat aceasta variantă cu o oarecare strângere de inima, deși știam că am alături de mine un sofer desăvârșit, care nu și-ar asuma rolul de ghid-rutier pe un traseu necunoscut, la bordul unui autoturism neprietenos (oricât de bun ar fi copilotul). Dar până la urmă experiențele de neuitat înseamnă să ieși din zona de confort, nu?


Experiența a început încă de acasă, prin analizarea ofertelor firmelor de închiriere, a condițiilor aplicabile, a ofertei de autoturisme. În final decizia a rămas la latitudinea șoferului. O fi fost bună? Rămâne să vă povestesc în continuare.

Odată ce am ajuns în aeroportul din Lisabona, ne-am îndreptat spre punctul de ridicare a mașinii rezervate. Surpriză - ne aștepta lucind în soarele lusitan noua Honda CR-V Hybrid. Aveam să aflu mai târziu, când traversam riviera portugheză (Algrave), că printre criteriile de selecție s-a numărat comportamentul său dinamic, motorului ultra-eficient de 2.0 litri i-VTEC (benzină) acompaniat de cele două motoare electrice, care împreuna genereaza 184 CP. Cu alte cuvinte pe serpentinele spre Praia da Rocha am avut parte de prima mea lecție despre tehnologia Honda Hybrid - un echilibrul perfect între eficiență și putere, totul cu un consum redus.
Cele 4 zile petrecute în Lisabona și împrejurimi aveam să descopăr că alegerea lui Honda CR-V Hybrid nu doar că nu a fost una întâmplătoare sau ghidată de oferta firmei de închiriere, ci ne-am ales cu un partener de călătorie de încredere . Nici n-ar fi putut fi altfel cu un sistem super smart așa cum este Honda Sensing, proiectat de inginerii Honda, cel mai sofisticat sistem de siguranță disponibil în industria auto, care vine la pachet cu:
  • Cruise control inteligent-adaptiv cu funcție de low-speed following;
  • Sistem de menținere a benzii de circulație;
  • Sistem de frânare pentru atenuarea coliziunilor;
  • Sistem de avertizare părăsire bandă de circulație;
  • Sistem de monitorizare a traficului adiacent la mersul cu spatele;
  • Sistem de avertizare a unghiului mort.

În asemenea condiții am renunțat cu mare drag și cu zâmbetul pe buze la rolul de copilot în favoarea super Hondei CR-V Hybrid. Am putut să mă bucur de peisajele din Algrave, de vinul de Porto, de cel mai pitoresc sat din Portugalia, Piodao și de toate comorile acestui colț de Europă care ni s-a dezvălui în fața ochilor kilometru cu kilometru.

Întreaga experiență ne-a demonstrat că există rețeta succesului îmbinând în cel mai plăcut mod cu putință plăcerea de a conduce (îmi suflă soferul călătorscopic) cu bucuria trăirii unor momente unice, în care frumusețea naturală se îmbină armonios cu capodoperele arhitectonice realizate de mâna omului.


Acest articol a fost scris pentru Superblog 2019.

No comments:

Post a Comment