meniu

Sunday, August 25, 2019

Experiente calatorscopice (1) - Cu trenul privat la Brasov

Biletul câștigător 
Dragii mei, daca titlul v-a indus in eroare, o spulberăm numaidecât - n-am moștenit vreo mega avere încât să am propriul tren, și nici Orient Express-ul nu s-a bucurat încă de prezența mea (modestă, modestă, știu 😀), dar vreau să vă povestesc despre cea mai recentă experientă cu trenul pe șinele ferate românești (în final e de bine, veți vedea 🚆😃)

De ceva ani operează și în rețeaua feroviara romana câteva companii private, ca alternativă la bătrânul și cam îmbâcsit CFR. Nimic rău în asta, ba dimpotrivă. Puțină competiție poate îi mai trezește din letargie, iar pentru călători vine la pachet cu o groază de avantaje - deci nimic de pierdut.

Personal, călătoresc rar cu trenul - deși îmi place - cam o data pe an și până astăzi (de voie, de nevoie) am fost clienta fidela a CFR. Astazi am hotărât însă să experimentez și ce oferă competiția și va povestesc și vouă experienta (cu bune și mai puțin bune) :


Ghiseul RegioCalatori din Gara de Nord
Primul pas - cumpărarea biletului

Am oprit în Gară de Nord cu gândul să-mi cumpăr biletul pentru a 2a zi, cu destinația Brașov. Întrucât alternativa online pusa la dispoziție pe site-ul CFR mi s-a deloc călător-friendly, am zis să apelez la automatele din zona caselor de bilete. 

Zis și făcut - Introduc datele și aflu că nu mai sunt disponibile bilete cu loc pentru opțiunea aleasa și sunt îndrumarea spre casa de bilete pentru a achiziționa un bilet fără loc. Încă cu vibe pozitiv, mă așez cuminte la coada - în fata mea vreo 8 persoane. Mă felicit în gând ca am avut ideea de a-mi lua bilet în avans, astfel încât sa nu adaug și stresul "o sa pierd trenul" și aștept. 25 min mai târziu sunt în fata ghișeului - am reușit! (îmi zic în gând cu mândrie).. Ei bine nu!

Info-panoul din Gara de Nord

Doamna de la ghișeu, cred ca mânca călători pe pâine (cacofonia nu e întâmplătoare, înțelegeți voi ideea). Dialogul e halucinant, deși cerință era simpla "Un bilet pentru mâine dimineață București - Brașov pentru un tren care oprește și în gara Comarnic". Ne lămurim cu greu ce vreau și apoi îmi dă lovitura finală "Biletele fără loc se vad doar în ziua plecării.

N-am reușit sa înțeleg de ce, iar argumentul că sunt mai puțin de 24 ore până la ora efectiva de plecare, că timpul de așteptare e și așa lung, că mâine dimineață mă grăbesc... nu au avut nicio valoare. Am plecat cu coada între picioare, resemnata și fără bilet. Cu nervii întinși, mi-am amintit că auzisem că sunt și alți operatori de tren, iar o amica îmi povestise despre experienta plăcută cu un astfel de tren. Așadar, fac ochii roată prin gară și identific punctul de vânzare a celor de la RegioCalatori. La ghișeu zero coada! Mă înfig cu tupeu și reiterez aceeași cerință, dar răspunsul e altul "Toate trenurile opresc și în Comarnic, primul este mâine la 8:40"  + un zâmbet (wow!). Confirm că vreau biletul, iar casiera mă informează că la Regio nu exista bilete cu loc/fără loc, locurile se ocupa în ordinea sosirii/urcări în tren. Ii mulțumesc și plec victorioasa cu biletul.

Bonus, pe lângă experienta plăcută a fost și costul biletului, sensibil mai mica decât a CFR. Aceeași rută Bucuresti - Brașov - biletul CFR (25 lei), bilet RegioCălători (15 lei).

Tren
Cu alte cuvinte, la pauza scorul meciului Regio Călători vs CFR este 2-0.

Pasul 2 - pornim la drum

Peronul și ora plecării sunt afișate în Gară de Nord pe aceleași tabele ca și trenurile CFR, așadar nu vă faceți griji ca nu veți ști la timp peronul de la care plecați. Singura diferența este ca veți regăsi mențiunea "tren privat". 

Trenul meu pleacă la 8:40, așadar la 8:15 sunt deja în gara, identific peronul și trenul. În scurt timp mă urc în tren și ocup un loc. La fel ca mine mulți alți călători, iar în scurt timp vagonul aproape ca se umple.

Pasul 3 - detalii despre tren

Trenul curat, dar un pic cam vechiut (aș putea spune că pare ceva mai vechi decât garniturile CFR_ului, însă cu toate astea nu are acel aer rânced, slinos și trist). Se vede vârstă, dar am apreciat îmbunătățirile adăugate - prize (funcționale) la fiecare grup de locuri, aer condiționat reglat normal în fiecare vagon (nu degeri, dar nici nu curg apele pe tine).

Pe peron, într-o gară
Ca a nu credeți ca am ajuns în Rai, există și ceva minusuri, - distanta dintre locurile fata în fata - un pic cam genunchi la genunchi, iar eu nu am picioarele așa lungi și poate faptul că exista un singur coș de gunoi pentru fiecare vagon, aflat în spațiul de trecere de la un vagon la altul. 

In rest, totul a decurs normal, civilizat și placut. Unde mai pui că, la coborâre, "nașul" mi-a întins mâna și m-a ajutat la coborâre. 👍

De reținut că biletele se pot cumpăra fie din gară (dacă există punct de vânzare Regio Călători), fie din tren, ceea ce e un mare avantaj, mai ales dacă ajungeți în gară în ultimul moment.

Pasul 4 - detalii de pe drum

Trenul a pornit la timp, chiar la secunda aș spune. A oprit în toate gările de pe traseu, dar cu toate acestea drumul București - Brașov a durat 3 ore și jumătate si a ajuns fix la timp.

Daca vreți să vă informati mai în detaliu, să vă cumparați bilete pentru urmatoarea plimbare sau să verificați rutele disponibile, toate informatiile le aveți aici - https://regiocalatori.ro/mersul-trenurilor/#/cautare/

Per total, experienta plăcută, iar CFR a pierdut meciul.

No comments:

Post a Comment