meniu

Wednesday, October 30, 2019

De la sclipici la funcțional - de unde am plecat și unde am ajuns

Sursa - Answer.ro
Zilele trecute, odata cu venirea toamnei, am început și tradiționala curățenie de toamna și rotația garderobei, care, cel puțin la mine se traduce prin "în fundul sifonierului cu tricourile de vara și garderoba de concediu, în fața cu mânecile lungi, salurile și puloverele". Și uite așa, tot scormonind prin dulapuri am dat peste un album cu poze din prima mea tabara la cort, în Munții Apuseni. Era în anul 2000, când din difuzoare răsunau piesele B.U.G Mafia (Un 2 și 3 de zero rămâne emblematică pentru acea vară), iar copii din generația mea începeau să aibă telefoane mobile (nu întotdeauna și credit ca să poata vorbi la nesfârșit) - era vremea bip-urilor, a centului/minut și a celor 3 secunde netaxabile, iar eu aveam 14 ani și un buletin proaspăt tipărit. Cu toate că sunt unul din copiii generației mele care nu a știut ce e aia să mergi la țară, dar care s-a bucurat teribil în locul vacanțelor la bunici de tabere. La 14 ani  deja aveam cel puțin alte 7-8 tabere la activ (deh, de la 4 ani tot făceam acest exercițiu estival), așa că știam cam cum stau lucrurile, cu toate că vara aceea a fost cu totul specială. Uitându-mă pe poze m-au năpădit o groază de gânduri, de amintiri ...am râs și am oftat cu nostalgie, daar am mai remarcat ceva - stilul vestimentar al acelei perioade.

Moda 2000
Era vara în care B.U.G erau la putere și sindromul băieților de după blocuri, iar pe lângă asta se nășteau timide trupele de break-dance cu tot felul de mișcări robotice și scheme care mai de care mai studiate. Același vibe smecheresc se simțea și în tabaraa de corturi de pe tăpșanul nostru din creierii munților, iar uitându-mă la poze m-am amuzat de pantalonii lălâi, cu turul lasat și tricourile lungi și largi, cumva surpadimensionate pe care le purtau băieții din grup, peste care musai venea și un hanorac la fel de lălâu, pe care erau gata să îl împartă cu fata visurilor când venea momentul focului de tabără (romantism în toată regula💓). Dar nici fetele nu stăteau de-o parte căci la așa desfășurare de forțe masculine se asortau musai pantalonii cât mai scurți, blugii cu talie joasă și maieurile cu buricul la vedere, iar în picioare, cum altfel platforme sau adidași cu talpă de rățușcă lătăreață. Ideea era să pari cât mai zgribulită cu putință, că doar doar te alegi cu vreun hanorac chipeș.

Că era adolescența în floare sau doar ideea de libertate, că eram în perioada deșlefuire a personalității și evident în căutarea stilului personal, că ai noștrii, ieșiți de sub restricțiile comunismului încerecau să ne lase să ne exprimăm stilul (sau non - stilul) liber, cert e că fashionul acelei perioade era o debandadă totală și un haos generalizat. Materiale ciudate, asocieri ciudate și de multe ori cu nicio legatură cu locul și contextul în care ne aflam. Cumva ne dădeam și noi seama atunci că sclipiciul și platformele parcă nu se potrivesc cu povârnișul și urcatul în pantă, nici cu kilometrii de traseu montan, dar vorba reclamei "Hormonu' bate neuronu'" :)  în plus, ce ne-ar mai fi amuzat astăzi, dacă  uitându-ne în spate am fi fost cu toții niște etaloane ale cat-walkului.

Sursa - Answer.ro
Și de ce am povestit toate astea? Cred cu tărie că cele mai bune lecții (fie ele și de fashion) le învățăm pe propria piele, iar preferinţele, gusturile şi stilul vestimentar care astăzi ne definesc, fac parte din noi a fost șlefuit în timp. Fiecare experiență a fost o lecție, fiecare încercare și-a pus amprenta, iar stilul unic care astăzi ne reprezintă e un cumul de tatonari și teste făcute în timp. De la sclipici la tricouri funcționale și de la platforme din lac la încălțăminte de damă adecvată și comodă e un pas mare, dar nu imposibil. Important este să vrei, să înțelegi rolul și rostul fiecarui detaliu și mai cu seamă să îți definești stilul personal.

Comparând garderoba de azi cu cea din vara aceea a lui 2000 cu siguranță că n-aș fi ajuns la ceea ce sunt astăzi fără sclipiciul roz al adolescenței, iar faptul că azi avem șansa shoppingului online, și a platformelor de genul Answer.ro unde ai o gamă atât de diversificată de orice, de la adidasi de dama tocmai buni de drumeție, la branduri de renume sunt un plus al celor 20 de ani de ezitări vestimentare

Acest articol a fost scris în cadrul competiției SuperBlog 2019.

No comments:

Post a Comment