Duminica trecuta am fost la Train Delivery, editia cu numarul 2. Mai mult din curiozitate, intrucat asa cum am mai spus nu sunt un mare fan al evenimentelor urbane si de arta contemporana. Pentru cei care nu stiu, Train-Delivery este un eveniment urban-feroviar, similar cu mai "experimentatul" si celebrul sau frate mai mare:
Street Delivery, care isi propune, conform organizatorilor sai sa revitalizeze un spatiu simbolic al Bucurestiului si anume, Gara de Nord. Train Delivery este organizat de Fundatia Carturesti si CFR SA cu o finantare ARCUB.
Street Delivery, care isi propune, conform organizatorilor sai sa revitalizeze un spatiu simbolic al Bucurestiului si anume, Gara de Nord. Train Delivery este organizat de Fundatia Carturesti si CFR SA cu o finantare ARCUB.
Initiatorii proiectului au pornit anul trecut organziarea evenimentului si au continuat anul acesta plecand de la cateva intrebari, pe cat de simple pe atat de adevarate si pertinente: Cate povesti de dragoste sau tradare au inceput in aceasta poarta catre lume? Cate milioane de oameni s-au intalnit pentru prima oara cu Bucurestiul? Cati au pierdut trenul si cati au plecat spre mare dintr-un impuls de moment? Cate cantece s-au scris despre acest loc emblematic? Cate ore ai petrecut aici in asteptarea unei scurte iubiri eterne?
Intrebarile m-au facut sa ma gandesc la taberele in care care plecam cand eram mica, la orele pe care le-am petrecut in gara in asteptarea prietenilor veniti din diferite orase si pornind de la ele, am decis sa mergem sa vedem si noi ce se petrece prin gara la un eveniment urban ce a beneficiat de muuuulta promovare in mediile online.
Evenimentul a durat 3 zile, perioada in care, un tren scos din uz a fost garat in dreptul peronului 14 si care in final a fost acoperit de graffiti, i-au fost taiate cu flexul ferestre, a fost transformat in sala de spectacol, studio foto, cafenea, expozitie de fotografie, etc.
Te puteai plimba dintr-un compartiment in altul, in timp ce din boxe rasuna muzica rock. Intr-un alt colt, copiii desenau trenuri, in ceea ce parea un concurs adresat lor. Iar pe peron era amplasata o mica librarie, un bar si cateva standuri ale unor organizatii non-guvernamentale. Muzeul CFR a fost integrat si el in acest eveniment, intrarea fiind libera, iar intr-o alta aripa au fost organizate proiectii de film cu tematica "feroviara".
Recunosc ca nu am fost foarte impresionata de ce am vazut, desi am petrecut cateva ore bune acolo. Ma asteptam la ceva mai multa agitatie, la o reala schimbare vizuala a acestei zone de gara...macar pe masura promovarii de care a beneficiat intreg evenimentul. Dar, ca sa nu fiu carcotasa, apreciez ca astfel de evenimente se intampla, iar spatii considerate a fi "de tranzit" sunt incet, incet integrate in peisajul urban, capata, fie si doar pentru cateva zile, o viata noua.
Train Delivery 2014 a fost si ocazia de a vizita Salonul Regal, despre care puteti citi mai multe aici
Intrebarile m-au facut sa ma gandesc la taberele in care care plecam cand eram mica, la orele pe care le-am petrecut in gara in asteptarea prietenilor veniti din diferite orase si pornind de la ele, am decis sa mergem sa vedem si noi ce se petrece prin gara la un eveniment urban ce a beneficiat de muuuulta promovare in mediile online.
Evenimentul a durat 3 zile, perioada in care, un tren scos din uz a fost garat in dreptul peronului 14 si care in final a fost acoperit de graffiti, i-au fost taiate cu flexul ferestre, a fost transformat in sala de spectacol, studio foto, cafenea, expozitie de fotografie, etc.
Te puteai plimba dintr-un compartiment in altul, in timp ce din boxe rasuna muzica rock. Intr-un alt colt, copiii desenau trenuri, in ceea ce parea un concurs adresat lor. Iar pe peron era amplasata o mica librarie, un bar si cateva standuri ale unor organizatii non-guvernamentale. Muzeul CFR a fost integrat si el in acest eveniment, intrarea fiind libera, iar intr-o alta aripa au fost organizate proiectii de film cu tematica "feroviara".
Recunosc ca nu am fost foarte impresionata de ce am vazut, desi am petrecut cateva ore bune acolo. Ma asteptam la ceva mai multa agitatie, la o reala schimbare vizuala a acestei zone de gara...macar pe masura promovarii de care a beneficiat intreg evenimentul. Dar, ca sa nu fiu carcotasa, apreciez ca astfel de evenimente se intampla, iar spatii considerate a fi "de tranzit" sunt incet, incet integrate in peisajul urban, capata, fie si doar pentru cateva zile, o viata noua.
Train Delivery 2014 a fost si ocazia de a vizita Salonul Regal, despre care puteti citi mai multe aici
No comments:
Post a Comment