meniu

Tuesday, July 1, 2014

Bagajul calatorului (3) - Pe unde mai plecam?


Stiti vorba aceea cu "Iarna imi fac car si vara sanie"? Eu as face o mica schimbare: "Iarna calatoresc si vara calatoresc", dar imi fac rezervare din timp. Acum, abia intoarsa din vacanta, incep incet incet sa imi fac planuri pentru urmatoarea destinatie. De ce fac asta inca de pe acum?

  • Pentru ca am mai mult timp sa ma organizez, sa fac planuri;
  • Pentru ca am mai mult timp sa ma informzez cu privire la zona pe care vreau sa o vizitez, obiective, program;
  • Pentru ca am o libertate mai mare in alegerea perioadei in care voi calatorii. Multe dintre companiile aeriene, in special cele low cost anunta cu cateva luni bune inainte orarele de zbor si tarifele, preturile crescand odata cu apropierea datei zborului (uneori se pot modifica chiar si in timpul zilei de cateva ori);
  • Pentru a avea mai mult timp si mai multe optiuni pentru alegerea cazarii;
  • Pentru ca pot beneficia de diferite oferte sau reduceri (early-bookings);
Caldura? Racoare? Modern sau Medieval? Romantic? Rustic? Greu de luat o decizie.

Recunosc ca nu sunt un mare fan al vacantelor exotice si al rumenitului la soare ore in sir, chiar pe alocuri mi se pare mai interesant bronzul obtinut mergand pe stradute intortocheate, cu harta in mana, cu ochii dupa indicatoare si cu aparatul foto pregatit. Iar, cel putin pentru un moment, ma voi rezuma tot la Europa - inca mai am multe de descoperit.
Dupa ce am vazut in anii trecuti Londra (in 2011) si Edinburgh (in 2013) imi doresc foarte tare sa ajung in Irlanda, la Dublin. Castelul, Catedrala Sf Patrick, Colegiul Trinity, fabrica de bere Guinness sau distileria de whisky Jamerson sunt cateva dintre obiectivele ce se vor regasi in mod sigur pe lista mea. Nu sunt sigura ca m-as aventura in Dublin pe 17 Martie, atunci cand este ziua Sfantului Patrick, insa mi-as dori sa ma intersectez cu irlandezii intr-un moment de sarbatoare locala, acompaniat de cantecele de bauta (drinking songs) specifice, scaldat in bere locala, muuult verde crud si voie buna.

Sau as putea alege ca urmatoare destinatie Paris-ul. Ar fi pentru prima data cand vizitez Franta si cu siguranta as include in traseu Turnul Eiffle, Muzeul Luvru, Catedrala Notre-Dame, Domul Invalizilor, Basilica Sacre Coeur si bineinteles Versailles-ul. Imi doresc sa ma plimb prin cartierul Montmartre si sper sa fie asa cum mi-l imaginez, degajand inca aerul Parisului de alta data.

Si dincolo de motivele de mai sus, care cred ca sunt deja convingatoare, ar mai fi unul BlueAir a lansat deja orarul zborurilor pentru perioada 26 octombrie 2014 – 28 martie 2015, iar preturile sunt foarte tentante. Grabiti-va cu rezervarea, caci pentru check-in aveti suficient timp...il puteti face on-line foarte rapid (aici).
Asadar... Paris sau Dublin?

Inca  nu sunt foarte decisa, insa voi reveni cu detalii, iar la final, bineinteles si cu povesti si recomandari.
Pana atunci, va lansez si voua provocarea. In timp ce pregatiti bagajul pentru concediul din aceasta vara, aruncati un ochi si pe destinatiile propuse de Blue Air. Cu cat va decideti mai devreme cu atat costul vacantei voastre va fi unul mai mic, sansele mai mari sa aveti vacanta dorita, in locatia dorita si...ca sa va fac "munca" un pic mai usoara am pus mai jos si o harta cu rutele operate de ei si astept sa imi povestiti care va fi urmatoarea voastra destinatie.

No comments:

Post a Comment