meniu

Sunday, January 19, 2020

Ianuarie 2020 - Ganduri pentru un inceput cu zambetul pe buze


Luna Ianuarie e de obicei luna în care blogurile, jurnalele online, site-urile (mai mult sau mai puțin) personale se umplu de bilanțuri, retrospective și analize; e luna în care tragem linie, adunăm, scădem, iar la final cântărim rezultatul și facem promisiuni (mai mult sau mai puțin realiste) pentru anul ce urmează. Le vom respecta sau nu, rămâne de văzut.


Pentru mine 2019 a fost anul în care am scris (pre) puțin despre călătoriile pe care le-am făcut și locurile pe care le-am văzut (dovada și cele aproape 50 de drafturi de articole ce mă așteapta cumintele, dar cu speranta ca intr-o zi vor fi eliberate in eter), am scris o serie de articole pentru competitia SuperBlog pe teme care mai de care mai diverse si mai apropiat-o-indepartate de subiectele dragi mine (despre experienta SuperBlog puteti citi mai multe aici), dar am experimentat multe si sper sa nu ma loveasca amnezia si sa reusesc sa impartasesc cu voi din aceste trairi, astfel incat, prin articolele Calatorscop sa rememorati alaturi de mine toate aceste momente.

Unul dintre blog-urile pe care le urmaresc si citesc cu drag este Zambet si Sanatate, in spatele caruia sta (ma rog, ea nu prea sta, caci scrie, alearga, se plimba si povesteste) Andra, una dintre partenerele noastre de calatorii calatoscopice. Articolul ei "10 întrebări pentru final de an" a fost inspiratia pentru randurile de mai jos. Asadar, va invit sa facem o retrospectiva a lui 2019si sa ne pregatim pentru proaspat inceputul 2020 raspunzand la cele 10 intrebari propuse de Zambet si Sanatate


5 întrebări despre anul care se încheie


Ce mi-a adus bucurie în acest an?
Imi place sa cred ca bucuria vine din lucruri marunte si de obicei atunci cand nu te astepti. Asadar, toate micile momente sunt bucatele din mare puzzle al lui 2019. Daca ar fi sa rememorez cateva dintre ele aș spune - excursia in Elvetia, botezul in apa Iordanului, degustarea de vin de la Lacerta, Gala SuperBlog, urcarea la Sfinx ...si multe, multe altele. Adevărul este că 2019 a fost un an plin.

Dacă aș putea, ce aș schimba la anul care se termină?
Increderea în mine - mi-aș da mai mult curaj pentru lucrurile care îmi plac, pentru a-mi acorda mie mai mult timp și mai multă atenție. 

Care a fost cea mai frumoasă zi din acest an? 
Oricare dintre cele în care m-am trezit cu gândul că "Azi voi descoperi un loc nou". Nu știu pe câți dintre voi cei pasionați de călătorie sau cei care călătoriți mult și o faceți cu bucurie,încă vă încearcă emoțiile înainte de a pleca într-o nouă vacantă. Pe mine vă spun sincer că da, e un sentiment similar cu cel al copilăriei, în dimineața de Crăciun, când arzi de nerăbdare să descoperi ce ți-a lăsat Moșul sub brad.

Care este sursa mea de mândrie nr. 1 din acest an?
In general îmi place să las faptele să vorbească despre mine și nu să mă laud cu lucrurile pe care le fac.


Dacă ar fi să aleg o singură fotografie pe care am făcut-o anul acesta, care ar fi și de ce?
Am răsfoit un pic pozele și cred că aș alegeo pe cea de mai sus, cu busola. N-o fi vremea rece prietena mea, dar poza înglobează multe din mine - călătorii, egocentrism, curaj, încredere, pasiune. A fost doar o poză insprirată la ace moment, dar cred că pot construi în jurul ei.



5 întrebări pentru anul care începe
Cum arată o zi ideală din viața mea?
O zi ideala e musai in vacanta, pe la mijloc de concediu, cand m-am deconectat de toata agitatia de la servici si incep cu adevarat sa te bucuri de noua destinatie pe care ti-ai propus sa o descoperi. Si daca am spus ca e o zi ideala, ar trebui sa includa vizitarea unui castel / resedinta aristocrata mai putin cunoscuta de turisti si care pastreaza din farmecul si intimitatea unui camin, fie el si high-class. O astfel de atmosfera am regasit in Malta la Casa Bernard sau in Scotia la Hopetoun House, dar cu  siguranta au mai fost si altele de-a lungul timpului (le puteti descoperi in articolele de pe Calatorscop). Ziua ar mai include o experienta culinara tipic locala, cu preparate pe care nu le gasesti acasa, iar seara cu o plimbare agale pe strazile cu piatra cubica sau pe faleza, unde gandurile de peste zi se amesteca cu zumzetul strazii si luminile orasului.

Cum vreau să mă simt anul viitor? 

Fericita...si nu cred ca exista un alt raspuns la aceasta intrebare. Fericirea inseamna sanatate, inseamna oameni dragi in jur, inseamna expeeriente noi, inseamna vise implinite, inseamna emotia descoperirii, inseamna liniste sufleteasca, inseamna good vibes. Fericirea e complexa in simplitatea ei.

Dacă ar trebui să aleg un singur cuvânt pentru a defini modul în care vreau să trăiesc anul viitor, care ar fi acela și de ce?
Calatorscopic :) 

Prin ce experiență vreau să trec neapărat anul ce vine?
Bucket-list-ul (poate cel mai dinamic articol de pe blog) este plin de locuri si experiente pe care imi propun sa le incerc in viitorul apropiat / indepartat si sincera sa fiu nu mi-am stabilit inca un target pentru 2020. Dar daca ar fi sa aleg ceva ce nu e (inca) in lista, as zice...un salt cu parasuta.

Ce ar trebui să fac ca să mă asigur că experiența de la pct. 4 se și întâmplă?
Unu - să îmi inving teama de înalțime (de fapt de sărit în gol), Doi - să conving un alt "temător" să o faca alături de mine, Trei - să mă pregatesc sufletește și să "achizitionez" nebunia - apoi there is no way going back. Până la final de 2020 veți afla cu siguranță dacă am făcut-o sau nu :).

Profitand de weekend, vă invit și pe voi să faceți același exercițiu. Cum arată 2019 & 2020 din acceasta perspectivă? Ce ați bifat din bucket list și ce vă propuneți să adaugați?

No comments:

Post a Comment