meniu

Wednesday, March 30, 2016

Exercitiu de imaginatie (4) - Calator-leapsa

Calatorind prin blogosfera am descoperit pe blogul Andrei - Zambet si sanatate - o leapsa despre experientele de calatorie, despre amintiri si planuri de viitor in materie de colindat lumea la pas. Mi-a placut ideea, asa ca m-am alaturat si eu bloggerilor care au raspuns acestui set de intrebari:

1.Unde ai zburat prima data cu avionul? 
Prima data se intampla prin toamna lui 2003 si am zburat la Budapesta, la un training SCI. Am plecat singura, iar asta a cam ridicat un pic nivelul emotiilor. Ceea ce mi-a ramas in minte cel mai pregnant este senzatia pe care am avut-o la decolare - o combinatie de emotie, cu relaxare si mult zambet. Un inceput frumos pentru calatoriile care au urmat, as zice.

2. Numeste trei lucruri esentiale pentru tine atunci cand calatoresti
Sunt genul de persoana care se adapteaza usor, asa ca sunt putine lucrurile de care nu ma pot desparti atunci cand calatoresc. Dar as spune asa: incaltaminte comoda, telefonul mobil - caci tine loc si de aparat foto, de notes, alarma, uneori si de harta (cu toate ca imi place sa ma orientez la fata locului si sa interactionez cu oamenii), iar pe locul 3 odihna la final de zi.

3. Cu cine ai vrea să calatoresti? 
Va povesteam intr-un articol (aici) ca de cativa ani buni calatoresc, minim o data pe am cu mama mea si este una dintre cele mai faine experiente ever. Asadar mi-as dori sa continui sirul experientelor calatorscopice alaturi de mama, alaturi de prietenul eu sau singura. Detest calatoriile in gasca - imi lasa mereu sentimentul ca, mai devreme sau mai tarziu, fiecare va face compromisuri cu care nu se va simti confortabil, iar vacantele ar trebui sa fie, pentru fiecare o perioada de relaxare si confort (fiecare in felul lui). Asadar, cu grupul de prietenii ne vedem la un pahar de vorba la intoarcerea acasa. 

4.Ce loc din avion preferi: geam, culoar, mijloc? 
Nu ma deranjeaza niciunul dintre locuri, dar daca am ocazia aleg locul de la geam. Imi place, in special, atunci cand avionul zboara deasupra marii si poti vedea vase uriase plutind in mijlocul intinderi de apa. Si mai imi plac minutele de dinainte de aterizare, cat avionul zboara deasupra orasului pe care urmeaza sa il vizitez si incerc sa reperez obiectivele importante pe care vreau sa le vad.
 
5.Cum „pierzi timpul” atunci cand calatoresti? 
Atunci cand calatoresc nu pierd timpul :) dar "minutele moarte" le umplu citind o carte, revizuind planul de calatorie sau pur si simplu plimbandu-ma pe stradute, incercand sa iau cat mai mult din aerul local, din freamatul orasului, din culoarea vitrinelor sau a piatetelor. Imi plac foarte mult pietele de vechituri in care farmecul local se impleteste cu istoria, plus ca nu sti cand ai ocazia sa dai peste un chilipir cu poveste.

6. Numeste cateva tari prin care ai calatorit 
Oh, sunt multe si de fiecare ma leaga amintiri frumoase, o parte le-am vizitat inainte sa incep sa scriu pe blog (drept pentru care mi-as dori sa ne revizitez in calitate de blogger). Asadar, there you go: Austria, Germania, Franta, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Croatia, Danemarca, Italia, Spania, Marea Britanie, Elvetia, Polonia, Grecia, Turcia si nu in ultimul rand Romania, pe care continui sa o descopar la fiecare pas.

7. Care dintre acestea a fost preferata ta? 
Greu de spus, pentru ca de fiecare ma leaga experiente interesante si atatea amintiri. Una dintre cele mai frumoase calatorii a fost insa cea din Scotia (poate si pentru ca a fost prima alaturi de prietenul meu).
 
8.Cu ce mijloc de transport iti place sa calatoresti? - aici raspunsul vine rapid si natural: trenul. Ma fascineaza arhitectura garilor, sunetul trenului in miscare (desi cele noi sunt extrem de silentioase), imaginile care se deruleaza in fata ta atunci cand parcurgi distante mari si relieful se schimba de la ora la ora. Cea mai interesanta calatorie a mea cu trenul a fost pana la Zagreb - 24 de ore de mers cu trenul. Obositor si fascinant in acelasi timp. Si mi-a ramas in minte si descrierile lui Paul Theroux din Bazarul pe Roti.

9. Numeste un loc în care ai vrea să te intorci, din locurile deja vizitate - Prima care imi vine in minte este Praga, apoi Toscana.

10. Exista un loc in care nu ai mai vrea sa te intorci? 
Vara aceasta m-a dezamagit extrem de tare Craiova si probabil ca va trece inca multa vreme pana cand sa imi doresc sa o descopar.
11. Ai ceva patanii interesante din categoria „M-am pierdut!”? 
Mi se intampla destul de rar sa ma pierd, pentru ca in general simtul meu de orientare este destul de bun, nu intru in panica si reusesc sa descurc destul de rapid itele in astfel de situatii, insa am patit-o si eu. Se intampla in prima mea iesire din tara, cea la Budapesta. Intr-o seara am decis sa ma despart de grupul cu care iesiem in oras si am decis sa ma plimb singura si m-a cam furat piesajul. Afara era noapte de-a binelea cand mi-am dat seama ca am ajuns intr-o zona rezidentiala, numai case si porti inchise, si nici urma de centru, lumini si oameni care (fie si intr-o engleza stalcita sau gesturi) sa imi indice drumul corect. Singurul punct de reper era Dunarea :)), asa ca am coborat tot dealul (da, eram in Buda) si de acolo am reusit sa ma orientez. Am ajuns pe la 2 noaptea la hotel, obosita si un pic dezorientata. A doua zi, povestind patania, am realizat ca nu fusesem foarte departe de hotel, doar ca nu reusisem sa nimeresc straduta potrivita :))

Unde ai calatori special pentru mancare? - inca nu mi s-a intamplat sa aleg urmatoarea destinatie doar pentru meniu :), insa fiecare calatorie este si o intalnire cu gastronomia locala.

Care este urmatoarea ta destinatie? - Planurile sunt inca in lucru, asa ca inca nu pot fi dezvaluite :) insa cu siguranta veti afla despre ele in articolele viitoare de pe blog.

Cum iti place să iti structurezi calatoria? - Imi place sa vad cat mai mult, insa nu las pierduta prin galerii de arta. Prefer sa ma plimb mult in aer liber, sa descopar cladiri si stradute, piatete si locuri de panorama si iubesc castelele. Fiecare zi de vacanta inseamna mers pe jos (ceea ce nu reusesc sa fac acasa), pauze pentru masa si la final un dus fierbinte si somn de voie :) Rareori (spre deloc) lenevim in fata unei cafele ore in sir...

Pe cine provoci? - pe fetele de la Triptips.ro si pe oricine se mai simte inspirat :) 


No comments:

Post a Comment