meniu

Sunday, March 8, 2015

Mama - partenerul meu de calatorie

E martie, e chiar 8 martie - Ziua Internationala a Femeii (sau a Mamei, asa cum am invatat cand eram mici). Ce legatura are asta cu blogul meu - Calatorscop? Eh...are o legatura foarte stransa, pentru ca de prin 2008 (adica sa tot fie 7 ani) mama este partenerul meu constant de calatorie.

De 7 ani, in fiecare an, plecam impreuna undeva in Europa. Doar noi doua, ca fetele. Asa am vizitat rand pe rand: Budapesta cu ape termale si tantarii de pe Dunare, Praga cu stadute-i intortocheate si acoperisuri rupte din desenele lui Disney, Viena grandioasa si calutii ei lipitani, Balchik-ul cel scaldat de soare si mangaiat de mare, Barcelona lui Gaudi si nu numai, Londra - orasul in care plictiseala nu exista, Bavaria cea plina de castele si case cu bete, Paris-ul si castele ce-ti taie raspuflarea de pe Valea Loarei. In fiecare dintre ele a ramas o particica din noi si am luat o particica din ele cu noi, acasa.

Dar oricat de diferite sunt locurile pe care le-am vazut impreuna, in fiecare am invatat mai mult si mai multe despre fiecare dintre noi. Aici se concentreaza momentele acelea intime, in care ne destindem si ne deschidem, in care povestim vrute si nevrute, in care barierele de varsta, experienta, curaj, teama de necunoscut dispar. A nu se intelege ca mama a fost sau este genul de om care nu a fost plecata din tara, nu stie sa foloseasca netul sau calculatorul, ba din contra, e o persoana foarte deschisa, curioasa si flexibila.

Magia incepe cu mult inainte de a pleca, pentru ca impreuna alegem destinatia si perioada in care vrem sa plecam, de obicei sunt 2 saptamani (in care suntem doar noi doua). Apoi cautam bilete de avion (asa am descoperit SkyScanner si ne-am abonat la newsletterele companiilor aeriene) si cazare (aici am ramas fidele Booking.com ).


Apoi urmeaza partea mea preferata inainte de plecare, stabilirea itinerariului, a locurilor pe care vrem sa le vizitam si a bugetului. Idei, pareri, link-uri, taxe de intrare, orar de vizitare...toate ajung in cele din urma condensate intr-un excel, frumos ordonate pe zile si zone. O sa impartasesc cu voi, intr-unul din articolele urmatoare un astfel de tabel, intrucat mie imi pare foarte util, chiar daca odata ajunsi la fata locului unele lucruri se schimba si ordinea se mai inverseaza. E un punct de plecare in marea aventura intr-un oras nou si (cel putin in cazul nostru) te ajuta sa utilizezi la maxim timpul pe care il petreci aici.

Intreaga parte de pregatire se face "cot la cot", caci mama mea e initiata in "tainele" internetului, mailului si a altor tool-uri moderne. Recunosc ca, scriind acest articol imi dau seama ca mama mea e WOW!

Iar odata check-in-ul facut...devenim doi parteneri de calatorie, in toata regula, de la egal la egal: stabilim impreuna incotro mergem, unde mancam, facem monetarul si ne impartim bugetul, revizuim lista de suveniruri si in plus, ne distram de minunte impreuna; caci cine sa iti faca poze, cu cine poti sa razi cu gura pana la urechi in fata "diversitatii culturale", sa te ajute sa gasesti pe harta urmatorul obiectiv, sa iti pazeasca bagajul in aeroport sau gara atuci cand "natura te cheama" si cate si mai cate?

Avand toate astea in minte,  intelegi entuziasmul cu care, asteptam urmatoarea calatorie impreuna.

La multi ani mami, partenerul meu de calatorie!

No comments:

Post a Comment