meniu

Wednesday, September 17, 2014

Preludiu culinar frantuzesc

O calatorie in Franta este, pe langa o aventura culturala, o desfatare a ochiului curios al turistului din fiecare din noi si un adevarat festin culinar (chiar si in varianta low-budget). Aproape instinctual amesteci in gand Turnul Eiffel cu gustul foietajelor aburinde, Palatul Versailles cu branzeturile variate, Castelele de pe Valea Loarei cu vinurile si lavanda cu Provence-ul. Si cum urmatoarea destinatie a mea si a blogului este Franta, invitatia celor de la Journey Pub, de a testa "Lunchtime Journey"  a picat cum nu se poate mai bine, caci lunea meniul este inspirat din bucataria frantuzeasca.
Despre noul lor concept v-am povestit in articolul anterior (adica aici). Cum a fost experienta mea?


Am fost intampinata, pe langa zambetul larg al Monicai, gazda mea (careia profit de ocazie sa ii multumesc pentru invitatie, companie, prezentarea localului si discutiile despre calatorii), de un meniu apetisant si imbietor de inspiratie french. Asadar, in fata mea s-au derulat: supa frantuzeasca de ciuperici; clasicii cartofi frantuzesti, cassoulet cu fasole si carne de porc (un fel de tocanita), ratatouille de legume la cuptor ( nu, nu e vorba despre soricelul Disney, ci de o mancarica de legume tipic frantuzeasca), tian de legume. Eu m-am rasfatat cu o portie de fasii de porc cu sos de afine si cartofi la cuptor si cu o prajitura cu lamaie (usoara, racoritoare si cu lamaie adevarata). Yummy!

Marele avantaj este ca toate preparatele sunt pregatite in bucataria proprie, ceea ce le face sa fie foarte gustoase, proaspete si nu lasa impresia de "semi-preparate industriale".

Toata "desfasurarea de forte" are loc in Sky Dome, camera cu norisori si drumuri lungi (desenate pe pereti) printre marile obiective turistice ale lumii, asa ca (cu riscul de a ma repeta), masa de pranz chiar poate fi o evadare spre un concediu imaginar.
Enjoy! Iar daca ajungeti pe aici, astept sa imi povestiti cum a fost :)

No comments:

Post a Comment