
Impreuna cu Muzeul CFR am vizitat si Trenul Regal, mai exact garnitura de 5 vagoane comandata de Regele Ferdinand in anii 20:
- Vagonul sufragerie compus din 2 incaper i: salonul cu o masa de 24 de persoane si fumoarul.
- Vagonul dormitor regal, cu doua dormitoare separate pentru Rege si Regina, dar cu baie comuna;
- Vagonul dormitor insotitori
- Vagon cl . I dormitor cu 6 cabine cu pat si lavoar individual, destinat oficialilor si diplomatilor ce-i insoteau pe Rege si Regina;
- Vagon cl . a II-a . dormitor cu 8 cabine x 2 locuri pentru insotitorii oficialilor .


Din pacate nu am simtit ca sunt puse cu adevarat in valoare, astfel incat luxul materialelor folosite sa fie evident chiar si pentru un necunoscator, sa fie subliniat printr-un aranjament deosebit al meselor, al dormitoarelor, etc.
Un plus al vizitei a fost faptul ca fiecare vagon si locomotiva avea un ghid, care facea o scurta prezentare a vagonului, a functionalitatilor acestuia si puncta elementele inedite ale locatiei.
Un minus a fost aranjarea neglijenta a Vagonului Sufragerie. Mi-as fi dorit sa il vad decorat de sarbatoare, asa cum se intampla la dineuri sau in calatoriile Regelui (si actualemnte ale Principesei Margareta si a celorlalti membri ai Familiei Regale) prin tara.
Vizita (cu ceva mai multe imbunatatiri) m-a dus cu gandul la Britannia Royal Yacht (yacht-ul familiei regale britanice ancorat in Edinburgh, transformat astazi in muzeu). hmmm....poate chiar ar fi o sursa buna de inspiratie pt ai nostri !?

Apoi, in perioada comunista (pana in 1977), trenul a fost folosit ca Tren Prezidential, fiind efectuat vizite de Stat in tarile vecine si diferite vizite in tara.
A fost o vizita interesanta, iar cu un pic mai multa organizare si promovare cu siguranta ar putea fi un punct de atractie ce nu trebuie ratat, indiferent de locatia in care se va afla trenul.

Informatii practice:
Adresa: Gara de Nord - Peronul 14Program de vizitare: Din pacate, trenul nu are un program de vizitare fix. Noi am avut ocazia in cadrul Saptamanii Altfel. Voi incerca (in masura in care am aceste informatii) sa semnalez zilele in care trenul poate fi vizitat.
Pret bilet: 9 lei
Timp estimativ pentru vizitare: 30 min
Articol suficient de bine documentat, fara a intra foarte mult in detalii. Interesanta asemanarea cu Britannia Royal Yacht, insa poate citeste si cineva de la Societatea Feroviara de Turism „S.F.T. – C.F.R.” S.A (in propietatea careia se afla acest tren). Felicitari autoarei si mult succes pentru si mai multe articole!
ReplyDeleteMultumesc :) Sper sa citeasca cineva pentru ca e o "locatie" cu mult potential, insa prea putin valorificat, iar in lume sunt suficiente exemple demne de urmat. Royal Yacht e doar unul dintre ele.
Delete