
Am descoperit Muzeul CFR intamplator, dupa ce am vizitat Trenul Regal. Curiosi din fire ne-am zis sa aruncam o privire...si ne-a placut.
Muzeul nu este mare, insa te poarta intr-o calatorie a istoriei feroviare, de la momentul deschiderii primei linii feroviara din Europa, in 1830 (intre Liverpool și Manchester), la inceputurile romanesti, din 1854 (linia Oravita-Bazias, numai pentru transportul
carbunelui) si pana in zilele noastre.
Incercand sa ma documentez un pic, am aflat ca
Petrache Poenaru (inventatorul stiloului) a calatorit in 1831 cu tren britanic infintat in 1830, fiind de-altfel primul roman care a calatorit cu trenul. El consemna urmatoarele:
Petrache Poenaru (inventatorul stiloului) a calatorit in 1831 cu tren britanic infintat in 1830, fiind de-altfel primul roman care a calatorit cu trenul. El consemna urmatoarele:
"Am făcut aceasta calatorie cu un
nou mijloc de transport, care este una din minunile industriei
secolului... douazeci de trăsuri legate unele cu altele, incărcate cu
240 de persoane sunt trase deodata de o singură masină cu aburi..."
Muzeul CFR din Bucuresti a fost inaugurat la 10 iunie 1939, insa se afla in actuala sa locatie din 1969.
La intrarea in Muzeu te surprinde prin dimensiunea sa un ceas de peron. In interiorul muzeului sunt expuse si alte ceasuri, mai mari sau mai mici, insa acesta are acel aer, dintr-o alta epoca.

In prima sala, in vitrine, sunt expuse telefoane, modele de sine din diferite perioade, chipiuri de ceferisti si o serie intreaga de machete ale locomotivelor construite in tara, ale diverselor instalatii. De asemenea este expusa placa pusa la temelia constructiei liniei de cale ferata Cernavoda-Constanta (1860).

Pentru cei care nu stiu, diorama este reprezentare spatiala a unei
portiuni de ecosistem, a unei scene, cadrul dintr-o anumita epoca si sunt caracteristice, in general muzeelor.

Trenuletele care circula pe acest traseu sunt din cele mai diverse, de la un tren personal cu vagoane etajate, la unul de noapte, trenuri de marfa cu carbune, busteni, vagon cisterna, diferite containare. Exista si o linie ingusta pe care circula doua locomotive cu abur (Mocanite)

Desi redus ca dimensiune, nu e un muzeu care plictisese, la fiecare colt gasesti cate ceva interesant, indiferent daca esti adult sau copil.
PS: Urmeaza si articolul despre vizitarea Trenului Regal :)
PS: Urmeaza si articolul despre vizitarea Trenului Regal :)
Informatii practice:
Adresa: In incinta Garii de Nord (la capatul peronului 14)
Program de vizitare: Miercuri-Duminica intre 10:00 si 16:00
Pret bilet: 4 lei
Timp estimativ pentru vizitare: 30 min
Pentru copilul din mine, vizita la muzeul CFR a fost cea mai placuta experienta din ultima saptamana, intrucat mi-a amintit de una din jucariile mele din copilarie, un trenulet electric PIKO! Multumesc autoarei pentru amintirile frumoase pe care m-a facut sa le retraiesc!
ReplyDeleteCu mare drag :) Mai urmeaza si alte locatii interesante, cu iz de copilarie.
DeleteSă-mi dau palme de câte ori am trecut pe aici şi nu am intrat niciodată până acum, promit că trec data viitoare şi vizitez şi acest muzeu inedit !!!
ReplyDeleteMerita, macar pentru diorama si ar mai avea un mare plus daca ar expune in exterior locomotive vechi, restaurate (cica exista, insa nu le au expuse)
Delete