meniu

Wednesday, August 27, 2014

Romania (7) - Cetatea Medias

In mica noastra excursie prin cetatile medievale din Transilvania ne-am oprit pentru o noapte si o dimineata la Medias. Dupa ce am vazut Fagarasul, Sighisoara, Biertan-ul si (cu un an in urma) Rasnov-ul, aveam asteptari mari de la Medias, punct de intilnire al micilor producatori de cereale, sticla, olari, textilisti care veneau aici pentru a-si vinde marfa.

Cu o vechime de peste 700 de ani, centrul vechi e imprejmuit de turnuri medievale si cladiri din perioada baroca si gotica.

Cum s-a vazut centrul istoric al Mediasului prin Calatorscop?



Mic ... E practic o piata centrala inconjurata de cladiri asezate in careu. Castelul Mediasului, asa cum este numit ansamblul arhitectonic situat in centrul orasului, construit in jurul Bisericii Evanghelice Sf. Margareta, pe o colina ce domina Piata Regele Ferdinand, dateaza din sec. al XV-lea. Tot aici se gaseste cladirea Primariei vechi, atestata documentar în anul 1583, Casa parohiala (1515) si Scara acoperita executata în 1803.

Din pacate duminica dimineata orasul este relativ  pustiu, magazine inchise si nici prea multe optiuni de vizitare disponibile. 

De asemenea, s-au pastrat, nu departe de centru 4 dintre turnurile breslelor: Turnul Clopotelor, Turnul Funarilor, Turnul Croitorilor si Turnul Mariei.

Organizat si curat... ca mai toate cetatile medievale. Insa in ultimul an a fost adaugat un sistem de parcare in centrul istoric, cu bariera. Parcarea se plateste (50 de bani / ora), iar locurile sunt limitate. Fiecare cladire istorica are o placuta cu detalii sumare despre destinatia, anul construirii, etc, ce vine in sprijinul turistilor curiosi.


Cazare in Medias: Daca va intrebati unde am stat in Medias, va recomand cu caldura, pensiunea pe care am ales-o noi - Pensiunea Mimi. E foarte aproape de centru, curat, utilat, iar pretul este mai mult decat bun (2 persoane, am platit 87 de lei/ noapte si am beneficiat de un apartament cu 2 camere, fiecare cu pat dublu. De asemenea am avut bucatarie si baie).

Per total, Mediasul este placut pentru o plimbare de maxim 2 ore, pentru un popas la un drum mai lung sau daca va propuneti sa vizitati si localitatile din jur. 

No comments:

Post a Comment