meniu

Saturday, November 22, 2014

Paris (4) - Ce poti rezerva (avantajos) online? Sfaturi si idei pentru planificarea calatoriei

Pentru ca sunt unul dintre acei calatori-plimbaciosi carora le place sa isi faca temele de acasa, nici sejurul la Paris nu a "scapat" de acest tratament. Mai mult, cred ca fiecare dintre noi isi doreste sa se bucure din plin de vacanta, fara sa lase o gaura adaaaaanca in buget. Si pentru ca tehnologia ne permite, iata cateva dinte "micile" economii (de timp si bani) pe care le-am facut pentru excursia la Paris:


Am inceput cu biletele de avion, cu cat mai din timp, cu atat mai bine. Important este sa va stabiliti (orientativ) o perioada in care doriti sa plecati si sa urmariti ofertele pentru biletele de avion. O unealta buna in acest sens, pe langa newsletterele de la diferite companii (care sincer vorbind pot deveni foarte obositoare) este site-ul http://www.skyscanner.ro/. Odata achizitionat biletul, nu uitati de check-in-ul online.

Iar un alt pas important este sa verificati cum puteti ajunge de la aeroport la locatia de cazare. Nu sunt un mare fun al taxi-ului, mai ales atunci cand calatoresc (de fapt, ca sa fiu sincera nu am apelat niciodata la aceasta varianta, intrucat imi pare a fi mult prea costisitoare, avand in vedere celelalte optiuni pe care le am la dispozitie). De obicei sunt puse la dispozitia turistilor, contra cost autobuze, autocare, microbuze pe diferite rute. In cazul Paris-ului am aterizat pe aeroportul Beauvais si am cumparat biletele pentru autocar de pe acest site. Online biletul achizitionat (one way) a fost de 15.9 euro, iar la casa de bilete din aeroport pretul este de 17 euro.

Odata stabilita perioada, incepem sa cautam cazare. Nu ma dau in vant dupa conditii de lux si nici nu caut locuri de cazare cu dotari wow, ci mai degraba caut o locatie cat mai centrala, sau apropiata de obiectivele turistice, acces facil la metrou (sau alte mijloace de transport...in functie de oras), curat, un tarif rezonabil. In acest sens e foarte util www.booking.com. Pentru Paris am ales Hotel Victoria, aflat in imediata apropiere a statiei de metrou Grand Boulevards, la o distanta nu prea mare de Louvru si Opera, tariful a fost de 88 euro/noapte camera twin.

Buuun, avem cu ce sa ajungem, stim si cand, avem unde sta...ramane doar sa stabilim pe unde ne plimbam. Iar una dintre micile neplaceri ale calatoriilor este timpul pierdut in aglomeratie, la cozile de la casele de bilete. Gratie internetului putem rezolva sau macar minimiza si acest ""dezavantaj" prin rezervarea sau chiar cumpararea biletelor de acces online. Unde mai pui ca, uneori poti beneficia si de o mica reducere (1 euro aici, 2 euro acolo... si cu banii economisti iti poti acorda un mic rasfat).

Pentru Paris, am cumparat online biletele pentru croaziera pe Sena de pe www.vedettesdupontneuf.com. Si aici am beneficiat de un pret promotional, 10 euro pentru biletul online, fata de 14 la fata locului. Nu va temeti ca veti fi conditionati de data, pentru ca, biletul cumparat in avans, de pe internet este valid 15 zile.

Cele doua excursii in afara Parisului (cea de la Mont Saint Michel si cea de pe Valea Loarei) le-am rezervat tot online, dupa ce am studiat ofertele puse la dispozitie de diferitele agentii de turism din Paris. Bineinteles ca oferta este destul de variata, atat in ceea ce priveste operatorii, cat si a tipului de excursie, durata, obiective vizitat, incat sa impace toate gusturile. In acest caz economia nu a fost in bani, ci in timpul economisit (biletele platite si printate de acasa, garantia locurilor in ziua pe care am ales-o - cu cat mai apropiata data plecarii, cu atat numarul de locuri disponibile este mai limitat, plus timp berechet acasa, pentru studierea in detaliu a ofertelor). Asadar pentru fiecare dintre excursiile de 1 zi am platit 115 euro/persoana.

Am cumparat online biletele pentru Versailles, ceea ce ne-a scutit de statul la o coada imensa si am economisit astfel aproximativ 1 ora. In cazul vastului Versailles acea ora face diferenta intre a alerga intre obiectivele intinse pe domeniu sau chiar a mai "taia" de pe lista si a avea timp pentru toate, intr-un ritm relaxat. Tot la Versailles va recomand ca, dupa vizitarea Palatului sa luati trenuletul care va plimba pe domeniu. Are statii in fata Palatului, la Marele Trianon, Micul Trianon, Domeniul Mariei Antoinetta, Marele Canal si inapoi la Palat. Un tur complet costa 7.5 euro, insa va fi marele vostru avantaj in fata celor care aleg sa strabata parcul pe jos. Site-ul cu detalii despre trenulet, il gasiti aici

Asadar, planificarea in avans are beneficiile ei, iar sfaturile de mai sus sper sa va fie utile indiferent de destinatia pe care o veti alege. Cateva seri de "cercetare" inainte de plecare va pot ajuta sa eliminati cativa factori de stres care apar inevitabil in timpul unei vacante.

No comments:

Post a Comment