meniu

Monday, December 28, 2015

Ganduri pe final de an

Se apropie perioada aceea a anului in care azi (a se intelege 31 decembrie) te gandesti la cate ai fi vrut sa faci si nu ai facut, si maine (a se intelege 1 ianuarie) te gandesti "Lasa ma, ca am un an intreg sa le fac pe toate, si inca ceva pe de-asupra". E o combinatie ciudata de regret si entuziasm - ca atunci cand esti fericit ca s-a terminat scoala si intri in vacanta, dar esti trist ca nu te mai vezi in fiecare zi cu colegii.

Eu una ma bucur ca, multumita blogului si povestilor pe care le-am impartasiti cu voi, pot sa trag linie la sfarsit de an si sa rememorez toate locurile misto pe care le-am vizitat, toate obiectivele personale (spuse sau nespuse) pe care le-am atins si astfel, capat increderea ca, noul an va fi cel putin la fel de interesant. Dar, pe masura ce calatoresti mai mult si mai organizat (a se intelege, cu raspundere si atentie la detalii, astfel incat sa poti face recomandari la intoarcere), ajungi sa descoperi ca sunt si mai multe locuri care merita sa le vezi, despre care merita sa citesti si pe care trebuie sa le descoperi. Unde mai pui ca, pe masura ce ajungi sa intereactionezi cu alt pasionati ca si tine, te cuprinde un sentiment de pseudo-inferioritate cand afli despre locuri care nici nu stiai ca exista, dar pe care acum nu poti sa ti le scoti din minte si e musai sa le incluzi in planul de "umblat "pentru anul viitor. 
La inceptul acestei luni am participat, la un curs despre "Palatele si Castelele stiute si nestiute ale Romaniei" sustinut de D-na lector Anita Sterea la la Fundatia Calea Victoriei. A fost primul contact cu o astfel de prelegere, dar cu siguranta nu si ultima. 


E lesne de inteles ca acel "nestiute" din titlu s-a implantat "marsav" in mintea mea si nu mi-a dat pace pana la finalul cursului (care s-a intins pe 3 saptamani). "Cum adica nestiute?", "Cat de nestiute?" si tot soiul de intrebari de acest gen mi-au zburat prin minte. Trebuie sa recunosc ca experienta a fost mult peste asteptarile mele, in materie de idei pentru calatoriile viitoare. 

La final ma simteam ca un Scrooge McDuck inotand prin visterie (in cazul in care nu stiti la ce ma refer, aveti alaturi o poza sugestiva), pentru ca tocmai incheiasem o calatorie (deocamdata) imaginara prin mai bine de 45 dintre cele mai spectaculoase castele ale Romaniei, resedinte sau cladiri administrative romanesti si povestile lor pe cat de fascinante, pe atat de necunoscute; genul acela de relatari care ar face istoria o materie placuta pentru orice copil si care te-ar face sa reti, cu drag, chiar si informatiile istorice mai greu de digerat. Asa am descoperit ca, din cele 45 de locatii prezentate am vazut pana acum doar 12 - Cam putin mi-am spus, in gand, la final! o cifra care ma motiveaza sa revizuiesc, sau mai bine zis sa imbunatatesc Travelling Bucket List-ul cu cateva puncte noi, printre care enumar aici doar cateva:
  • Castelul Karoly din Carei (www.e-castellum.eu)
  • Castelul Ghika din Dofteana
  • Palatul Cuza de la Ruginoasa
  • Palatul Stirbey din Buftea
Asadar, lista e lunga pentru anul viitor si povestile de impartasit, si mai multe. Iar pentru final am pastrat o alta lectie pe care am aflat-o si preluat-o de la cursul despre care va povesteam si pe care o gasiti in imaginea de mai jos. 

Voi ce va propuneti sa vizitati in anul ce urmeaza?


No comments:

Post a Comment