meniu

Sunday, November 1, 2015

Partener de calatorie (2) - Luxembourg - dragoste la prima vedere

Odata cu aniversarea a 10.000 de vizualizari calatorscopice, am primit o noua vedere, de la acelasi prieten drag - Rendo; de data aceasta vestile au calatorit din Luxembourg, unul dintre cele mai mici state din Europa, inghesuita intre Franta, Belgia si Germania.

"Aflat la mai putin de 300 Km de Gent, am zis ca ar fi pacat sa nu dau o fuga sa-l vad, mai ales ca mi-am dorit de mult. 


Luxembourg City (sau Luxemburg Ville) are foarte multe de oferit, de la arhitectura medievala, relieful muntos cu vai adanci si celebrele galerii sapate in munti de-ti taie rasuflarea, pana la cafenele cochete, restaurante, locuri de promenada si zgarie norii Cartierului European (unde se afla cladirile Institutiilor Europene). 
Luxembourg este o destinatie de weekend deloc de neglijat! Eu am ales sa ma rup de grup pentru a simti orasul din plin... Am facut kilometrii buni de nu mi-am mai simtit picioarele dar zic ca a meritat efortul... "

Luxemburgul are o istorie aparte, concentrata pe o mica "bucata de pamant" (are doar 2586 km², ceva mai mult decat judetul Ilfov). In viitorul apropiat imi doresc sa il vizitez si atunci voi reveni cu multe alte detalii interesante si experiente personale. Pana atunci insa, impartasesc cu voi un detaliu pe care l-am aflat cu surprindere: Luxemburg-ul nu are o zi nationala propriu-zisa, denumita astfel in legislatia statului, ci "ziua sărbătoririi publice a aniversării Marelui Duce". Acest obicei datează de la sfarsitul secolului al XVII-lea, iar intre 1919 şi 1964, sarbatoarea avea loc chiar de ziua de nastere a Marii Ducese Charlotte, pe 23 ianuarie. Ulterior, mai mult din considerente meteorologice, aniversarea si evenimentele aferente au fost mutate, prin edict ducal pe 23 iunie.

Asadar, daca vizitati Belgia, Olanda si timpul v-o permite, treceti si prin Luxemburg! Va asigur ca nu veti regreta.





Calatorii de neuitat!

2 comments:

  1. o sa tin cont de recomandare ca tot vreau sa vizitez Olanda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ma bucur ca te-am inspirat! si calatorie frumoasa spre Olanda :) Sa ne povestesti cum a fost.

      Delete