Wednesday, October 9, 2019

Sindromul bagajului urias loveste din nou ...dar avem remediul


Tocmai ce s-a terminat sezonul vacanțelor și fac pariu că iar ați tras ca zănaticii de bagaje prin aeroport, prin parcări, prin gări sau holuri de hotel înjurând printre dinți, întrebându-vă cine naiba v-a pus să cărați atâtea și jurând solemn că data viitoare schimbați foaia. Ce-ar fi să învățăm ceva din asta și sezonul următor (nu, nu la vară mă refer....vine acum iarna) să schimbăm strategia.

Nu de putine ori aud că jumatate din bagajul de călătorie al cunoscuților, fie ei colegi, prieteni sau rude este ocupat de cosmetice si alte obiecte de igiena persoanală si mă intreb: De ce? de ce e nevoie sa iau dupa mine 500ml de gel de duș si alți 500ml de șampon, 2 cutii de cremă etc, etc, iar cealaltă jumătate de articole vestimentare din care bună parte au rămas în troler. Iar scuza inevitabilă e (cam) mereu aceeași - "Păi dacă tot am loc în bagaj!?!"

Așadar vă propun să povestim un pic despre bagaje. Cu cât mai mici și mai funcționale,  cu atât mai mult loc pentru amintirile de vacanța. Are you with me?


Și cum orice călătorie începe pentru majoritatea dintre noi la aeroport, iar cele mai multe dintre restricțiile, altele decât cele de siguranță, vin în general, din partea companiilor de zbor low-cost, vă propun să avem ca punct de pornire în schimbarea legata de bagaje tocmai aceste condiționări.

Dacă atunci când au apărut pe piață companiile low cost păreau un fel de zână bună, cu o abordare friendly (prețuri sensibil mai mici la bilete, promoții, curse regulate în orașe mici ce se pot dovedi a fi destinații interesante: Malmo, Glasgow, Edinburgh, etc), și păreau a fi un fel de Captain Planet al zborurilor (avioane de generație nouă, cu grad mai redus de poluare, reducerea cantității de deșeuri generate de zboruri prin eliminarea meniurilor oferite pe durata zborului, a revistelor, check-in preponderent online, etc) între timp, lucrurile s-au mai schimbat. Condiții peste condiții și restricții peste restricții, iar diferența din punctul de vedere al costurilor nu mai pare atât de uriașă, dacă e să iei în calcul și orele la care sunt programate unele zboruri (ex. în mijlocul zilei, ceea ce o face în genere o zi pierdută pe chestiuni administrative vs o zi de plimbat și descoperit, necesitatea book-urii unei zile extra de cazare doar pentru a te sincroniza cu zborul, etc).

Am zburat de-a lungul timpului atât cu curse de linie, cât și cu companii low cost așadar cred că părerea mea e departe de a fi părtinitoare. Există indubitabil, în ambele cazuri experiențe pozitive, dar și negative. De departe cea mai neplăcută a fost cea cu Alitalia (companie de linie), pe care, cu părere de rău nu au reușit să mi-o schimbe nici la a doua experiență. Dacă ar fi să mă rezum doar la cele low cost titlul de "the never again experience" a fost adjudecat fără drept de apel de Ryanair (organizare haotică la îmbarcare și cozi imense, avion înghesuit, cu loc infim pentru picioare, pierdut bagaj, găsit bagaj, dar deteriorat și ud, comunicare agresivă privind serviciile suplimentare extra-cost atât înainte de zbor, cât și pe parcursul zborului).

Dar să revenim la bagaje și, daca tot mi-am amintit că cel "abuzat" de Ryanair deja nu mai este folosibil și am nevoie de unul nou conform cu toate normele low cost - În căutările mele am aflat de site-ul Travelkit.ro. Pe site-ul lor găsești tot ce trebuie să știi despre politica de bagaje a fiecărei companii care zboară în și din România, precum și un sortiment specializat de bagaje, atât de cală, dar și bagaje de mână. Cool nu?

Unde mai pui că nu e nevoie să buchisiți condițiile de călătorie, au cei de la Travelkit grijă de asta.
Un troler tare simpatic pentru 
micuții plimbăcioși Sursa 

Așadar, îți iei biletul, apoi intri pe travelkit.ro și verifici dimensiunile permise ale bagajelor, iar dacă ai un troler prea mare sau nu ai deloc (ca mine), tot de aici poți rezolva problema, întrucat au oferă generoasă de trolere ieftine, (dar nu neapărat de calitate slabă). Și pentru ca cercetarea să fie și mai simplă, bagajele de pe Travelkit au fost special proiectate la dimensiunile maxime permise de diferitele companii aeriene. Pe site fiecare produs este semnalizat cu dimensiuni și ca fiind aprobat de compania de zbor - ai așadar: trolere mici, trolere mari, bagaje de mana Wizz Air, bagaje de mana Ryanair și lista poate continua...dar mai bine vă las pe voi să descoperiți secțiunile de pe site și să alegeți fix ce aveți nevoie pentru următoarea călătorie. Iar pentru cei mici secțiunea dedicată copiilor (trolere copii) vine cu o altă surpriză - mai, mai că îmi vine să iau și eu un ursuleț blănos cu mine la pachet. Poza alăturată e mai mult decât grăitoare.

Așadar aveți toolul ideal pentru a alege dimensiunea de bagaj (fie de cală, fie de mâna) potrivită pentru voi, fără a fi nevoiți să umpleți trolere gigante doar de dragule de a le umple. Iar în cazul în care nu ați făcut-o deja, vă recomand să încercați pentru vacanțele ce nu sunt mai lungi de o săptămâna să călătoriți doar cu bagaj de mână - vă asigur că e loc suficient pentru tot ce aveți nevoie.

Eu încep să analizez oferta de bagaje, căci cine ști când vine următoarea experiență călătoscopică și eu nu am bagaj.

Zboruri line și fără bagaje smotocite.

Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog 2019.

No comments:

Post a Comment